PSY "Gentleman" Lyrics: What is He Talking About?!

by at . Comments

PSY is back with another hit single.

While the PSY "Gentleman" music video is hilarious (and not cheaply produced), the lyrics are mostly in Korean and thus incomprehensible to many fans.

Until now!

PSY's new song is basically about a cool guy with courage, spirit and craziness picking up ladies, pulling out all the stops and going way over the top.

Closing in on 100 million YouTube views in three days, safe to say the "Gangnam Style" rapper has at least a moderately successful follow-up on his hands.

But what the heck is he talking about as he puts the moves on K-pop star Ga-In? Lyrics translated into English (via ABC 23 News) after the jump ...

I don't know if you know why it needs to be hot
I don't know if you know why it needs to be clean
I don't know if you know, it'll be a problem if you're confused
I don't know if you know but we like, we we we like to party

Hey there
If I'm going to introduce myself
I'm a cool guy with courage, spirit and craziness
What you wanna hear, what you wanna do is me
Damn! Girl! You so freakin sexy!

Ah Ah Ah Ah I'm a...
Ah Ah Ah Ah I'm a...
Ah Ah Ah Ah I'm a mother father gentleman

Ah Ah Ah Ah I'm a...
Ah Ah Ah Ah I'm a...
Ah Ah Ah Ah I'm a mother father gentleman

I'm a, ah I'm a
I'm a mother father gentleman
I'm a, ah I'm a
I'm a mother father gentleman

I'm a, ah I'm a
I'm a mother father gentleman
I'm a, ah I'm a
I'm a mother father gentleman

I'm a, ah I'm a
I'm a mother father gentleman
I'm a, ah I'm a
I'm a mother father gentleman

I don't know if you know why it needs to be smooth
I don't know if you know why it needs to be sexy
I don't know if you know darling, hurry and come be crazy
I don't know if you know, it's crazy, crazy, hurry up

Hey there
Your head, waist, legs, calves
Good! Feeling feeling? Good! It's soft
I'll make you gasp and I'll make you scream
Damn! Girl! I'm a party mafia!

Ah Ah Ah Ah I'm a...
Ah Ah Ah Ah I'm a...
Ah Ah Ah Ah I'm a mother father gentleman

Ah Ah Ah Ah I'm a...
Ah Ah Ah Ah I'm a...
Ah Ah Ah Ah I'm a mother father gentleman

I'm a, ah I'm a
I'm a mother father gentleman
I'm a, ah I'm a
I'm a mother father gentleman

Gonna make you sweat.
Gonna make you wet
You know who I am Wet PSY

Gonna make you sweat.
Gonna make you wet.
You know who I am
Wet PSY! Wet PSY! Wet PSY! Wet PSY! PSY! PSY! PSY!
Ah I'm a mother father gentleman

I'm a,  ah I'm a
I'm a mother father gentleman
I'm a, ah I'm a,  I'm a mother father gentleman

Mother father gentleman
Mother father gentleman

Tags: ,
Avatar

It make me happy ganteman song

Avatar

I think that is not the right lyrics to the song

Avatar

When he said "Mother Father Gentlemen" I swear he said "mother fucking gentlemen"

Avatar

thanks my friend told me he said he was gay

Avatar

Wow thanks that helps a lot and she he says mother fucker I thought it was something Eles like motofied if that's how you ever spell what I thought he was saying this guy needs to make songs like that bit then change then to English so we know what he's even saying he's soo confusing grrr psy!!!

Avatar
@ No name

PSY is the confusing one? I think you are mistaken... I don't even know wtf you just said.

Avatar

Great Thanks cuz I thought he was saying You know who I am? Wet Soy!!! LOL

Avatar
@ Rhonda Freeman

Yeah me too

Avatar

http://PSYsGentleman.com MotherFatherGentleman.

Jacob don kim

The above translation is not totally correct. The nuance is off and the implied pronoun usage is wrong. I suggest that you go to the youtube clip of Psy's first live performance of "Gentleman" in his #Happening concert for the translation.

Avatar
@ Jacob Don Kim

can you give link?

Avatar
@ kintu
Avatar

psssst: Roadrunner is making the difference.......Beep Beep!!

× Close Ad