Lance Armstrong Sued By Newspaper For $1.6 Million

by at . Comments

Lance Armstrong is being sued by London's Sunday Times for more than $1.6 million after the cyclist’s successful libel action against the British paper.

Lance was paid around $540,000 in 2006 to settle a case after the Times reprinted claims from a 2004 book alleging he took performance-enhancing drugs.

Lance Armstrong Riding

Armstrong sued the Times for libel, but the U.S. Anti-Doping Agency concluded this year that Armstrong did lead a massive doping program on his teams.

He was stripped of his seven Tour de France titles and banned from cycling for life.

The shamed cyclist, 41, immediately fell from grace, losing endorsement deals and even formally cutting ties with his successful cancer charity Livestrong.

The Sunday Times announced it has issued legal papers against Armstrong.

"It is clear the proceedings were fraudulent," the paper said. "Your representations that you had never taken performance enhancing drugs were deliberately false."

"The Sunday Times is now demanding a return of the settlement payment plus interest."

The paper, which is owned by Rupert Murdoch's News Corp., said its total claim against Armstrong is "likely to exceed" one million pounds ($1.6 million).

Lance Armstrong has always denied taking performance-enhancing drugs but in 2012, said he chose not to fight USADA's charges against him.

Tags:

Lance Armstrong Biography

Lance and Max Armstrong Lance Armstrong is known as a cancer survivor, racing champion, and close friend of actors everywhere. What is not to like about Lance... More »
Full Name
Lance Armstrong
x Close Ad